blog-post-img-2190

Blestemul lui Bucur – un Haunted Room românesc de Halloween

This is Halloween, This is Halloween… a se asculta pentru introducere în atmosferă:

Acum o lună va arătam pe Facebook câteva imagini, oarecum prin gaura cheii, despre cea mai recentă minunăție a noastră. Vă dezvăluiam câteva indicii – mobilier autentic, câteva cadre de la filmare, costume de epocă și obiecte de décor, toate menite să compună o poveste învăluită în mister, la acel moment.

Azi vă anunțăm cu mare entuziasm că proiectul nostru are un nume – Haunted Room (Camera bântuită)!  Și vă invităm să testați prima lui materializare, pe conceptul de Halloween – “Blestemul lui Bucur”.

În perioada 17-23 octombrie, “Blestemul lui Bucur” așteaptă să fie descifrat la Cora Pantelimon, în București, urmând apoi să călătorească mai aproape de sursa românească de povești de Halloween. Nu vom fi găzduiți chiar la Castelul Bran, cel puțin nu deocamdată :), însă în perioada 27-31 octombrie, puteți experimenta Camera noastră Bântuită, la Auchan Coresi din Brașov.

Am avut mai mulți potențiali clienți fascinați de idee, dar în timpul scurt avut la dispoziție, ambele activări au fost revendicate de către brandul Fanta. Iar cei care ne-au ajutat să ne găsim perechea de Halloween au fost cei de la Graficisme, cărora le suntem recunoscători. Mulțumim, Adina, pentru implicare și dedicare!

 

Despre ce este vorba?

 

Studiile arată o dinamică în continuă schimbare a relației dintre consumator și brand. Pentru a accede dorințelor consumatorului și a corecta intervalul scăzut de atenție, produsul este tot mai mult învelit într-un strat de experiențe mereu diverse și surprinzătoare.

Conceptul Haunted Room este o experiență inspirată din modelul Haunted Mansion, întâlnit în parcurile de distracții din afară.

Am transformat acest tip de divertisment, mai degrabă cu scop turistic, într-un instrument de marketing numai bun de inclus în trusa brandurilor. Blestemul lui Bucur este o mostră de marketing experiențial, gândită inițial pentru Halloween, fără însă a fi limitată la acest prilej. Este o experiență imersivă, creată cu ajutorul decorului autentic și cu sprijinul tehnologiei – efecte speciale vizuale, auditive și chiar olfactive.

Până mergeți să explorați, v-am pregătit aici un teaser:

Conform Qualcomm Technologies, din punct de vedere tehnologic, o experiență cu adevărat imersivă se remarcă prin:

  • - calitate vizuală (lumină, contrast, acuratețea culorilor)
  • - calitate sonoră (claritate și precizie)
  • - interacțiuni intuitive (atenție la detalii, realism, alături de interacțiuni contextuale – inteligente și personalizate)

 

Pentru primul avatar al Camerei noastre, ce temă ar fi mai potrivită unei adaptări la plaiurile mioritice, decât Blestemul lui Bucur Ciobanul, întemeietorul Bucureștiului? :)
Odată ce pășești în Camera lui Bucur, te întorci în timp, te transpui mental ca într-o piesă de teatru și, mai mult, devii fizic parte din povestea care se construiește în jurul tău.

 

Cum s-a desfășurat proiectul?

 

Totul s-a desfășurat pe o perioadă de 6 luni, iar business planul s-a adaptat din mers schimbărilor intervenite.
În aprilie, s-au purtat primele discuții, apoi ne-am documentat și în iulie aveam deja un scenariu si un plan de lucru. Am gândit spațiul necesar și în august am început să îl construim, populându-l cu piese de mobilier autentic și obiecte decorative din secolul XIX, alese cu atenție (cărți, telefon, ceas, rame de tablou, lămpi, aparat de radio etc.). A venit apoi rândul contentului animat pentru proiecția pe carte (Magic Book), iar obiectelor neînsuflețite le-am adăugat câteva efecte speciale, care vă vor surprinde.

colaj haunted

În paralel, am organizat o sesiune de filmare pe chroma, apoi au urmat multiple runde de editare și montaj, iar la final testare și reașezare conform feedback-ului primit de la prietenii care au experimentat în premieră Blestemul lui Bucur.

 

Din culise – cum a început totul 

 

Acum 6 ani, în luna de miere, am mers într-o vizită inopinată la Disneyland Paris, deși aveam bilet la Luvru în aceeași zi. Crazy, I know! Picioarele încă pulsează amintindu-și.
Am bifat rapid big thrill-urile din ambele parcuri  – Disneyland Park și Walt Disney Studios Park – iar Daniel a declarat încă de atunci (studiind scenografia, decorurile, finețea detaliilor, efectele și rolul acestora în construirea poveștii) că asta i-ar plăcea să facă.
2 ani mai târziu, a urmat o vizită ceva mai intensivă, în urma căreia concluzia a fost întărită, subliniată și fixată pe un To Do list.

În 2017, la nunta lor, l-am ajutat pe Filip să o surprindă pe Andreea cu un moment personalizat de video mapping pe tort, având la bază povestea lor de dragoste. :)

Back in 2018, aprilie – Daniel îi povestește lui Filip despre visul lui, iar el spune “hai să facem asta!”. Andreea plusează cu pasiune și research, Lavinia se alătură și astfel se formează un nucleu de prieteni entuziasmați, cu experiență de 14 ani în televiziune, evenimente, marketing și branding.

Mai avem în comun și o experiență mai scurtă, dar în meseria de părinte. :)
Ba chiar am constatat că lunile aprilie și octombrie s-au dovedit a fi prolifice de-a lungul timpului.
Mai exact, lansarea ultimului nostru proiect de succes – Doodle Magic Board -  s-a produs în preajma sosirii primului bebeluș din echipă (în 2016). Iar lansarea celui mai îndrăzneț proiect de până acum –  Haunted Room – vine și ea însoțită de nopți nedormite și plânsete. A, și de un bebeluș nou. :)

Alături de noi am mai avut și alți oameni pricepuți și dedicați, cărora le mulțumim din suflet pentru aportul lor în reușita proiectului: Sami – tehnician inginerios de vază; Claudiu – omul cel mai de bază, care este alături de noi de la început, punând umărul și zâmbetul la toate țăcănelile noastre; Narcis – audiv mastermind și prieten de nădejde; Nicu – regizor inspirat, care a făcut din experiența noastră o piesă de teatru; Geo – care a dat glasul potrivit cărții nostre… precum și altor oameni talentați, pe care îi vom mai aminti pe parcurs).

Mai departe, rotițele motorașelor noastre se învârt către noi avataruri pentru Haunted Room, iar feedback-ul vostru este foarte valoros.
Haunted room Blestemul lui Bucur - Cora Pantelimon

 

Așa că vizitați Camera lui Bucur și spuneți-ne cum vi s-a părut! :) Vă așteptăm!

Lavinia Petrariu 20 posts

MarComm Doodler la OnScreen.
M-am autointitulat aşa pentru că mereu mi-a fost greu să mă limitez la un singur domeniu. În cei 11 ani care s-au strâns de când lucrez în Marketing, mereu am explorat, cu plăcere şi aviditate, domenii conexe: comunicare, branding, grafică, ilustraţie, copywriting şi chiar un pic de webdesign. Poate de aceea am făcut şi trecerea către antreprenoriat, unde cel puţin la început, este tare util să fii o entitate "n în 1". :)

No Comments

There are no comments in this article, be the first to comment!

Leave a Reply

*

* Comments first need to be approved to show in this post.