blog-post-img-1327

Poveste de câștigat clienții

Ce îți propui de la filmul tău? O să răspunzi “să devină viral” și nu ești singurul. :) Dar cum se întâmplă asta, exceptând variabila „noroc”?

Iată câteva condiții de bază pe care orice video ar trebui să le îndeplinească, măcar în teorie: să fie diferit, să fie amuzant, să emoționeze, să rămână în mintea privitorilor, să lămurească și să evidențieze câteva idei cheie, să explice, să informeze și nu în ultimul rând, să vândă. De fapt scopul final al unui video este să vândă. Cel mai ușor mod de a îndeplini acest ultim și cel mai important scop este de a spune o poveste. Dar ce face procesul de a spune povești atât de atrăgător și de interesant?

1. Teleportarea în altă lume – în care modul de gândire al cumpărătorului devine mai flexibil. Atunci când privitorul se regăsește în firul poveștii, el este transportat într-o alta lume, în care poate fi mai ușor convins să-ți cumpere produsul. Dacă este doar spectator al firului narativ, privitorul poate adopta un punct de vedere contrar celui pe care îl expui. Identificarea cu personajul principal – care utilizează cu succes produsul tău – este cea care îl face să-și depășească scepticismul și să se privească din alt unghi, folosind produsul pe care îl vinzi.

2. Încă de mici suntem condiționați să învățăm din povești. Educația noastră școlară se bazează pe ascultarea poveștilor și tragerea concluziilor. Iar învățămintele pe care le-am desprins din povești, când eram mici, au fost mai apoi întărite de experiențele din viața de zi cu zi. Deși acum suntem adulți, condiționarea rămâne. Astfel spus, suntem în continuare tentați sa urmărim o poveste până la capăt și să desprindem concluziile pe care respectiva poveste ni le sugerează.

3. Metafora – multiple beneficii ce vin într-un pachet de mici dimensiuni. Suntem obișnuiți să comparăm. Prin metaforă, înlocuim soluția pe care și-o dorește clientul cu produsul pe care îl vindem noi. Utilă și versatilă, metafora explică, angajează, evocă și încântă. Joacă un rol crucial în aproape orice animație, reverberând amintiri, conotații și emoții. Și cu cât privitorii sunt mai implicați emoțional, cu atât este mai probabil să devină clienți.

4. Necunoscutul este inconfortabil. Pentru a fi cumpărat, un produs trebuie să devină cunoscut, familiar. Consumatorii vor să fie informați cu privire la produsul pe care îl cumpără. Vor să cunoască povestea produsului tău. Oferă-le informațiile pe care aceștia si le doresc într-un mod cât mai captivant cu putință. Creează o conexiune între cumpărător și produsul tău.

5. Alege o temă sau un stil și mergi pe el. Oamenii vor asocia respectiva temă cu produsul tău. Dacă modul în care îți prezinți produsul diferă de la spot la spot sau de la imagine la imagine, asocierile pe care încerci să le creezi vor fi ușor de uitat.

6. Creează un conflict și oferă rezolvarea. Produsul tău trebuie sa fie soluția la problema clientului. Dacă în povestea ta nu exista conflict, produsul tău nu va fi necesar.

7. Oferă soluția cât mai repede cu putință. În cazul spoturilor de pe YouTube, după primele 5 secunde riști să pierzi 75 % din privitori. Nu le da ocazia să închidă spotul înainte de a face cunoștință cu soluția oferita de tine.

8. Trăim într-o lume virtuală în care un nou video este doar un click distanță. Dacă poți, deschide direct cu îndemnul la acțiune (call-to-action). Nu păstra pentru finalul povestirii ceea ce dorești de la privitor. S-ar putea ca el să nu te urmărească până la final. Sau mai rău decât atât, nu crea o poveste fără apel la acțiune.

 

Există 3 tipuri de povești extrem de folosite în campaniile de marketing:

 

1. Povestea personală – întâlnită adesea în landing page-uri – în care și tu, cel care oferă soluția, ai trecut prin aceleași probleme/ simptome/ situații cu care se confruntă clientul, până ai descoperit respectivul produs cu care ai obținut rezultate pozitive.

2. Poveștile cu conținut istoric – simple fapte interesante din istorie, odată legate de brandul tău, pot transforma un produs aparent banal într-unul inovator și interesant.

 

3. Poveștile experților din domeniu – seamănă cu povestea personală, dar credibilitatea este dată de testele/ cercetările experților. În funcție de domeniul căruia se dedică, experții pot fi consultați printr-un simplu telefon. În cazuri mai complexe, este necesară o călătorie de-a dreptul inițiatică, în cealaltă parte a Globului, cu diverse peripeții, la capătul cărora întâlnești un învățat care îți oferă soluțiile la problemele tale.

Nu subestima capacitățile de persuasiune ale poveștilor! Ele sunt adânc înrădăcinate în evoluția noastră ca oameni și în tiparele noastre de gândire. Folosește-le cu încredere și în curând vom auzi povești despre succesul tău în marketing. :)

Sursa imaginii: http://www.engagingleader.com/power-of-story/

Blogger OnScreen 7 posts

No other information about this user.

No Comments

There are no comments in this article, be the first to comment!

Leave a Reply

*

* Comments first need to be approved to show in this post.